Trend: Vans

Basic, Combineren, Comfortabel, Comfy, Inspiratie, Trend, Vans
De authentieke skate-schoen wordt weer door steeds meer van ons uit de kast gehaald. Waar Vans nooit echt uit het straatbeeld zijn verdwenen, is het toch opvallend hoe vaak ik ze nu weer tegen komt. Vooral de authentieke zwarte met de witte details is erg populair. Dit is niet heel wonderbaarlijk, omdat deze schoen erg goed past binnen de vintage sfeer waar we met onze outfits op het moment vaak naar neigen. Binnen het vintage plaatje passen ze dus, maar ook als dit niet jouw stijl is, hoef je de schoen niet in de winkel (of in je kast) te laten liggen. De schoen past ook bij de meer moderne outfit erg leuk, wat je verder op in deze blogpost wel zult zien.

Wat ik persoonlijk erg leuk vind aan Vans, is het feit dat ze in zo veel verschillende modellen, kleuren en patronen verkrijgbaar zijn. Dat maakt het leuk om wel mee te gaan in de trend, maar toch binnen je eigen stijl te kunnen blijven.


 

 

De trend rondom Vans die wat gewaagder is heeft alles te maken met de trend rondom de zwart/witte blokjes die nu heerst. De Slip-on Vans zie ik vooral veel in de exentriekere outfits. Zo zie je op de foto’s hierboven dat deze Vans gecombineerd worden met een fishnet panty en gecombineerd worden met een wat meer retro outfit door de rode, los vallende broek en de pilotenbril.

Een paar weken terug kwam ik een paar Vans tegen die me deden denken aan de zwart/wit geblokte slip-ons, maar wel het authentieke model hebben. Die moest ik gewoon hebben! De Vans hebben naast een wat ander model, meer kleur dan alleen zwart en wit. Vooral het oranje streepje langs de zijkant van de schoen valt hierin op.

 

 

Al twee zomers zijn de witte sneakers een feit, maar ook zwart is een goede basic. Het grappige is, dat op ieder van de drie foto’s hierboven een ander paar Vans staat in een basic kleur, die gewoon lekker als iedere dag schoen kan worden gedragen. Geen stres als je voor één paar schoenen gaat en niet hetzelfde basic paar wil als iedereen heeft. Er zijn nog altijd veel verschillende modellen Vans, en natuurlijk ook andere sneakers te verkrijgen. Hiermee wil ik vooral zeggen dat een basic dus helemaal niet zo basic hoeft te zijn. Ja, de kleur of het model is in principe hetzelfde, maar toch is er bij ieder paar weer een wat andere uitstraling te vinden. Een basic kan dus alsnog jouw persoonlijkheid tonen.

 

 

Geen zin in basic? Hoeft ook niet. Ik ben dol op mijn gestreepte Vans die me wat doen denken aan bootschoenen. Bootschoen meets sneaker zou ik zeggen. Een fijne schoen die mijn outfit iets meer dynamiek geeft. Online heb ik de Vans met bloemenborduursels nu al vrij vaak voorbij zien komen en ook een paar met wat extra kleur in de naden, zoals het blauwe hierboven is erg leuk. Lekker wat anders voor als je daar zin in hebt of voor als je outfit het eens nodig heeft.

 

Alle foto’s, die ik niet van mijn eigen Vans gemaakt heb, in dit bericht heb ik overigens van pinterest gehaald en kun je hier x vinden.

 

Als laatst nog even de paren schoenen die bij veel verschillende stijlen passen. Dus even wat voorbeeldjes van leuke combinaties met de meest populaire paren Vans van het moment: de Old Skool zwarte en de SK8-HI zwarte Vans. Net als All Stars het zijn, zijn deze sneakers goed te combineren bij de meest uiteenlopende outfits. Mijn favoriet? Waarschijnlijk is het al te zien aan de voorbeelden, maar mijn favoriete combinatie is toch wel het Old Skool paar met een wijde of flared broek. Lekker comfie, maar vrij classy.

 

Welke schoenen draag jij graag?

 

Xxx

7 gedachtes over “Trend: Vans

Geef een reactie

