Review: Solstice highlighter palette Sleek

Highlighter, Highlighter palette, Make-up, Palette, Review, Sleek, Solstice, Solstice highlighter palette
Soms kom je iets tegen wat je meteen wil hebben, waar je je gedachten gewoon niet meer vanaf kunt houden. Dat is precies wat ik met dit highlighter palette had nadat ik hem in de winkel zag. Normaal ben ik die persoon die naar de Kruitvat gaat om mijn make-up te kopen, maar een paar weken terug belandde ik toch in de Ici Paris XL. Ik liep wat rond en mijn oog viel al gauw op een soort standje met een paar verschillende palettes van Sleek en dan vooral op de tester van het Solstice palette. Ik probeerde de kleuren op mijn hand, maar eigenlijk was het al niet nodig. Die paarse kleur alleen al moest ik gewoon hebben. In de winkel bleek hij uitverkocht te zijn, dus ik begon mijn zoektocht naar het palette online. Daar kon ik het ook niet vinden, mijn zus heeft in een ander filiaal van de Ici Paris XL gezocht en ook daar was het palette niet meer te vinden: overal leek dit palette uitverkocht te zijn! Ik had mijn zoektocht al bijna opgegeven, toen ik hem in een doosje samen met een populaire lipgloss van Sleek vond. En nu heb ik hem dan eindelijk in bezit! Ik kan mijn geluk niet op. Iedere keer als ik dit palette bij mijn make-up zie liggen vormt zich een glimlach op mijn gezicht.

Maar goed, ieder product heeft zo zijn voor- en nadelen, dus ook dit palette heb ik hiervoor goed bekeken en getest. Mijn mening met alle minpuntjes en pluspunten zal ik dan ook vandaag met jullie delen. Één ding kan ik in ieder geval al wel vast mededelen: ik vind dit echt een heel mooi palette!


 

 

Zoals hierboven te zien is bestaat het Solstice palette uit vier verschillende highlighters. Dit zijn: één cream higlighter (linksboven) en drie poeders. Het fijne is dat de vier kleuren van erg opvallend tot het geven van een natuurlijk effect gaan. Dat maakt het palette erg geschikt voor veel verschillende make-up looks. De cream highlighter geeft vooral een natuurlijke glans die mijn make-uplook net even wat afmaakt zonder dat het opvalt dat ik de highlighter op heb. De meer gele highlighter (linksonder) valt dan weer een stuk meer op, maar is door zijn kleur nog steeds wat natuurlijker. De twee rechter kleuren zijn echte eyecatchers. Zoals op de foto ook te zien is, hebben deze twee kleuren een andere glans dan de andere twee. Deze kleuren lijken het licht bijna uit te stralen.

 

 

Met wat swatches is goed te zien dat het bij de highlighters niet aan kleur of glans ontbreekt. De swatches zijn van, kijkend naar het palette en van links naar rechts, eerst links boven (Ecliptic), dan rechts boven(Hemisphere), links onder (Subsolar) en als laatst rechts (Equinox) onder. Alle kleuren verschillen wat mij betreft niets tot nauwelijks van het palette als ze eenmaal op de huid aangebracht zijn. Alleen de paars/roze kleur, rechts boven in het palette, is iets minder paars dan ik had verwacht. Toch vind ik hem op de huid erg mooi staan.

Overigens zijn de kleuren erg goed aan te brengen. Door de goede pigmentatie heb je weinig product nodig om de highlighters te zien. Daarbij zijn alle vier de highlighters goed te blenden, waardoor je ze zo opvallend als je zelf wil, aan kunt brengen. Wel heb ik het gevoel dat de higlighters door de dag heen vervagen. Dit is niet heel verbijsterend voor mij, omdat dit alleen al met mijn foundation gebeurt door de dag heen. Als de basis vervaagt, zou de highlighter dat ook al snel doen. Het vervagen zou dan ook gedeeltelijk aan mijn foundation kunnen liggen.

 

 

Kijken we naar het palette zelf, dus niet naar de highlighter die erin zitten, dan is de luxe uitstraling die al gauw wat opvalt aan het palette. Het spiegelende goud brengt de highlighters nog net wat meer glans toe en laat ze dan ook erg mooi uitkomen.

Het palette heeft verder een goede spiegel inbegrepen die altijd van pas kan komen en een klein kwastje waar de highlighters eventueel mee aangebracht kunnen worden. Dit laatste zie je mij in ieder geval niet gauw doen, omdat het kwastje erg hard aanvoelende haren heeft die totaal niet meewerken om de highlighters mooi aan te brengen. Dat is wel een minpuntje dus, maar echt erg is het niet als je je bedenkt dat je een highlighter palette toch vooral koopt van de highlighters zelf. Een kwastje is hier meer een mooi extraatje bij. Overigens bevat het palette nog een plasticje die het spiegeltje beschermt van vlekken van de highlighters. Op het plasticje staan de namen van de verschillende kleuren highlighters aangegeven, wat dit meteen duidelijk maakt.

Nog wel één klein minpuntje is het feit dat letterlijk ieder vuiltje en iedere vingerafdruk te zien is op het goud van het palette. Voor het maken van de foto’s in deze blogpost heb ik het palette goed schoongemaakt, maar op de foto hierboven zijn nog steeds wat vlekjes zichtbaar. Een klein beetje jammer, maar niets aan te doen.

Al met al is dit wat mij betreft een goede aanrader. Als je hem nog ergens weet te vinden, zou ik je zeker aanraden dit palette te kopen. Hij is zeker het geld waard!

 

Xxx

4 gedachtes over “Review: Solstice highlighter palette Sleek

Geef een reactie

